Dag 5 en 6! - Reisverslag uit Rome, Italië van romereis2016 - WaarBenJij.nu Dag 5 en 6! - Reisverslag uit Rome, Italië van romereis2016 - WaarBenJij.nu

Dag 5 en 6!

Door: Dieke en Anne

18 Juli 2016 | Italië, Rome

Blog dag 5 Woensdag 13 juli 2016.
Op dinsdag was ons verteld dat we rustig aan moesten doen, omdat we moesten werken ’s avonds en we anders daar geen energie meer hadden. Dus ’s ochtends hebben we lekker rustig aan gedaan, stille tijd gehouden, een ijsje gehaald en siësta gehouden.
’s Middags werd onze groep in 2 groepen opgedeeld, want we gingen helpen in de Menza (soupkitchen) en dat kan niet met een te grote groep. De ene groep begon om 16.30 uur en de tweede groep wisselde hen af om 18.00 uur. De Menza is een soort restaurant waar daklozen en vluchtelingen naar toe kunnen gaan voor een goede en gezonde maaltijd. Iedereen kreeg een tafel toebedeeld en moest aan de mensen die aan die tafel kwamen zitten, het eten serveren. In het begin was het allemaal een beetje ingewikkeld, helemaal omdat wij geen Italiaans spreken en de meeste vluchtelingen/daklozen geen Engels. Maar na verloop van tijd ging het steeds meer vanzelf en kregen we er echt plezier in! Na het werken ging de 1e groep pizza eten in een restaurant naast Piazza Na Vona. Het was eigenlijk de bedoeling dat de 2e groep bij de Menza at, maar het eten was op (typisch Italiaanse efficiëntie) dus haalden zij een pizza to go ook op het Piazza Na Vona, en we wisten het niet van elkaar! De eerste groep is ook nog naar het Panteon geweest. Daarna gingen we met de Metro terug naar huis, en gingen naar bed.

Blog dag 6 Donderdag 14 juli 2016.
Op donderdag gingen wij helpen met het klaarmaken en serveren van het avondeten voor vluchtelingen in een vluchtelingenkamp in Rome. Die ochtend hebben we een goed gesprek gehad tijdens de stille tijd (zoals eigenlijk altijd) over hemel en hel. Verder hebben we weer lekker rustig aan gedaan, wat prima kan in de prachtige kloostertuin waarin we zitten. Voordat we naar de keuken gingen om te koken voor de vluchtelingen kregen we nog een rondleiding van Father Tony door het klooster waar we naast kamperen. Het was een heel mooi klooster. In de kleine maar hele mooie kapel hebben we met zijn allen gezongen, Laudatum dominum en Als een hert. Ook zijn we nog even op het dakterras geweest, waar je een mooi uitzicht had over Rome. Daarna moesten we meteen door naar de keuken om te koken. En daarna gingen we naar een soort AZC/vluchtelingenopvang.
Hier gingen we eten uitdelen aan de mensen daar en we aten ook mee. We hebben ontzettend leuke gesprekken gehad met de mensen daar en hebben hen naar ons gevoel echt blij gemaakt!
Na het eten gingen we alles opruimen en zingen en spelen met de kinderen. Wat een schatjes waren dat! Daarna gingen we terug naar huis en gingen we slapen.

• 18 Juli 2016 - 12:48

Gerard En Hanneke:

Ha iedereen,

Jullie doen mooie dingen daar; super! En..... het aftellen is vast begonnen, want het einde komt wel weer in zicht. Maak maar veel mooie foto's ! Groetjes - Hanneke en Gerard

• 18 Juli 2016 - 16:01

Hanneke:

Hoi allemaal,

Mooi om te lezen wat jullie allemaal doen! Super!
    Groetjes arcohannekelindehannahnjiielsabel

• 18 Juli 2016 - 18:00

Anke:

Wat een bijzondere tijd maken jullie door daar in Rome!
    Geniet nog van de laatste dag en nacht daar.
    Tot snel! Groetjes, Anke

Verslag uit: Italië, Rome

18 Juli 2016

Dag 5 en 6!

16 Juli 2016

Blog 5, geen dag, wel indrukken.

16 Juli 2016

Dag 4 (van een halve groep)

14 Juli 2016

Dag 3!

14 Juli 2016

Dag 2!

Wij zijn een groep enthousiaste jongeren uit de omgeving Wageningen. Het idee is ontstaan om in de zomer op reis te gaan met een groep jongeren om iets te betekenen voor medemensen die het minder goed hebben dan wij. We gaan naar Rome om vluchtelingen te helpen. Wij verblijven daar dan in een klooster. Vanuit het klooster gaan we dan elke dag naar een asielzoekerscentrum om daar te helpen met eten te koken, kleren uit te delen, en te kijken of we iets kunnen doen voor de mensen daar. Groetjes, de jongeren die deze zomer graag naar Rome op reis willen om vluchtelingen te helpen :)

Actief sinds 17 Juni 2016