Dag 3! - Reisverslag uit Rome, Italië van romereis2016 - WaarBenJij.nu Dag 3! - Reisverslag uit Rome, Italië van romereis2016 - WaarBenJij.nu

Dag 3!

Door: Anne en Vanya

14 Juli 2016 | Italië, Rome

Maandag (12 juli) was een drukke dag voor ons. We stonden op tijd op, omdat we het plan hadden om naar het strand te gaan. Na snel te hebben ontbeten, gingen we op weg naar de bushalte. We stapten uit bij het treinstation Piramide. Met de trein gingen we naar een station dicht bij het strand. En vanaf het station liepen we nog een stukje naar het strand. Dara had mannen geregeld die voor ons 6 parasols opzetten, zodat we lekker in de schaduw konden liggen, want het was ontzettend warm. gelukkig was het water verkoelend. Na een paar heerlijke uurtjes op het strand liepen we terug naar de metro. In de metro hadden wij (Anne en Vanya) een leuk gesprek met een Italiaanse vrouw. Ze had gehoord dat wij Nederlands waren en vroeg of wij haar familie in Amsterdam kennen. Tuurlijk kennen we haar familie, Amsterdam is zo dichtbij en erg klein…. ;) In de metro hebben we mensen getrakteerd op live muziek, dat niet iedereen even goed kon waarderen, maar de vrouw naast ons vond het erg mooi klinken en wilde zelfs een concert van ons. (haha) Eenmaal aangekomen bij het klooster, gingen we stille tijd doen. Ondertussen smeerden Klaas en Imko broodjes, want we moesten snel weg. We hadden namelijk een afspraak met Carlo, onze contactpersoon van San Egidio. Carlo vertelde ons veel verhalen en instructies over het werk op straat. En daarna gingen we op zoek naar een geschikte plek om te eten. Dat werd een pizzeria. Na een geslaagde avond gingen we slapen.
Vanaf morgen gaat het echte werken ook beginnen. We hebben nu alle voorbereidingen getroffen en mogen morgen daadwerkelijk aan de slag.

Groetjes, Vanya en Anne

• 14 Juli 2016 - 12:36

Gisella, Moeder Elise T:

Leuk weer wat van jullie te lezen! Veel plezier daar!

• 14 Juli 2016 - 13:04

Karel Smouter:

Zet hem op, samen!
    Mooi om hier jullie ervaringen te kunnen lezen.

• 14 Juli 2016 - 13:12

Hanneke En Gerard:

Hoe was het water van de Middellandse Zee? Blauw?
    Succes daar verder en groetjes - Gerard en Hanneke

• 14 Juli 2016 - 16:37

Karlan:

wat heerlijk om wat van jullie te horen :-) mooie berichten en foto's. goede tijd daar!

• 14 Juli 2016 - 18:15

Anke Meissner:

Wat fijn om wat van jullie te horen!
    heel veel plezier verder! En geniet lekker van de warmte! Hartelijke groet vanuit het regenachtig Bennekom!

• 14 Juli 2016 - 19:10

Willeke En Hans:

Fijn om te horen hoe jullie het maken. Benieuwd hoe het echte werk bevalt.
    Blijf vooral schrijven!
    Groetjes uit Oberdurenbach

• 14 Juli 2016 - 19:17

Peter:

Nou, het klinkt vooralsnog een beetje te chill!
    Morgen wil ik graag verhalen over meer zweetdruppels......
    Veel plezier daar en inderdaad hier is net de herfst weer begonnen :-(

• 14 Juli 2016 - 21:32

Annelies Van Schoonhoven:

goed dat jullie eerst even wat in de omgeving doen, en dan morgen begint het dus echt ben reuze benieuwd naar de eerste indrukken..

• 15 Juli 2016 - 23:56

Nel Van Der Vliet:

Geweldig om dit zo te kunnen volgen. veel plezier en genieten jullie ervan.

Verslag uit: Italië, Rome

18 Juli 2016

Dag 5 en 6!

16 Juli 2016

Blog 5, geen dag, wel indrukken.

16 Juli 2016

Dag 4 (van een halve groep)

14 Juli 2016

Dag 3!

14 Juli 2016

Dag 2!

Wij zijn een groep enthousiaste jongeren uit de omgeving Wageningen. Het idee is ontstaan om in de zomer op reis te gaan met een groep jongeren om iets te betekenen voor medemensen die het minder goed hebben dan wij. We gaan naar Rome om vluchtelingen te helpen. Wij verblijven daar dan in een klooster. Vanuit het klooster gaan we dan elke dag naar een asielzoekerscentrum om daar te helpen met eten te koken, kleren uit te delen, en te kijken of we iets kunnen doen voor de mensen daar. Groetjes, de jongeren die deze zomer graag naar Rome op reis willen om vluchtelingen te helpen :)

Actief sinds 17 Juni 2016