Dag 2! - Reisverslag uit Rome, Italië van romereis2016 - WaarBenJij.nu Dag 2! - Reisverslag uit Rome, Italië van romereis2016 - WaarBenJij.nu

Dag 2!

Door: Mette en Joanne

14 Juli 2016 | Italië, Rome

(sorry, we zullen proberen meer te bloggen!)
Zondag 10 juli

Er waren eens negentien idioten die op zondagochtend met zijn allen naar de markt gingen, ze hadden immers de avond daarvoor al een fijne kerkdienst gehad. De meisjes kochten allemaal dezelfde broek en de jongens kochten hetzelfde hoedje. Het was een hele grote markt met heel veel spullen. Op een gegeven moment vonden de idioten het wel een beetje lang worden doordat heel veel kraampjes dezelfde spullen verkochten. Het was ook heel warm en ze zweetten zich te pletter. Toen ze de hele markt waren overgelopen, gingen ze naar de supermarkt om tijdens de siësta onder de bomen te lunchen en uit te rusten. Ze moesten daar heel ver voor lopen en toen ze op een doodlopende parkeerplaats uit kwamen moesten ze zich een weg banen door bramen en ander onkruid (zie foto’s). Bij de Tiber aangekomen rustten zij in de schaduw. Het was heel gezellig.
Daarna gingen ze naar huis, om samen lekker te eten. ’s Avonds hielden ze samen stille tijd met als onderwerp ‘het dienstmeisje van Naäman’. Daarover hebben ze lang doorgepraat, want het was een mooi gesprek. Toen hebben ze ongeveer het hele (speciaal gemaakte) liedboekje uitgezongen met de gitaar, en daarna was het tijd voor bed. Ze leefden nog lang en gelukkig.

Ex libris
Mette en Joanna

• 14 Juli 2016 - 12:03

Marieke:

Ha, een.....teken van leven!
    we zagen er naar uit.....leuk om de avonturen te lezen, jullie hebben het goed met elkaar lees ik tussen de regels door....fijn!

Verslag uit: Italië, Rome

18 Juli 2016

Dag 5 en 6!

16 Juli 2016

Blog 5, geen dag, wel indrukken.

16 Juli 2016

Dag 4 (van een halve groep)

14 Juli 2016

Dag 3!

14 Juli 2016

Dag 2!

Wij zijn een groep enthousiaste jongeren uit de omgeving Wageningen. Het idee is ontstaan om in de zomer op reis te gaan met een groep jongeren om iets te betekenen voor medemensen die het minder goed hebben dan wij. We gaan naar Rome om vluchtelingen te helpen. Wij verblijven daar dan in een klooster. Vanuit het klooster gaan we dan elke dag naar een asielzoekerscentrum om daar te helpen met eten te koken, kleren uit te delen, en te kijken of we iets kunnen doen voor de mensen daar. Groetjes, de jongeren die deze zomer graag naar Rome op reis willen om vluchtelingen te helpen :)

Actief sinds 17 Juni 2016