Dag 1! - Reisverslag uit Rome, Italië van romereis2016 - WaarBenJij.nu Dag 1! - Reisverslag uit Rome, Italië van romereis2016 - WaarBenJij.nu

Dag 1!

Door: Vanya en Elise H.

10 Juli 2016 | Italië, Rome

Hallo allemaal,
Gisteren zijn we om kwart voor 4 vertrokken vanaf de kerk. We gingen met de auto’s naar Schiphol. De reis liep voorspoedig en ook op Schiphol konden we overal snel doorheen. Nadat we door de douane heen waren, hadden we even vrije tijd. Daarna gingen we in het vliegtuig. Om half 8 gingen we opstijgen, voor sommige mensen was het de eerste keer dus dat was best wel spannend. Rond half 10 kwamen we aan op de airport van Rome. Het was wel wennen want het was heel warm. We liepen naar de vertrekhal en daar hebben we taxi’s geregeld om naar het klooster te gaan. Daar hebben we onze tent opgezet en onze spullen uitgepakt. Rond 12 uur hebben we geluncht en daarna siësta gehouden. Het is hier heel mooi. We hebben een hele grote tuin met veel bankjes en plekjes waar je kan zitten. Ook hebben we prachtig uitzicht; aan de ene kant de stad Rome en aan de andere kant het mooie klooster. Rond 4 uur bedachten we dat we ook nog naar de supermarkt moesten. Daar hebben we toen inkopen gedaan. Toen moesten we heel snel naar huis om te koken want we moesten om half 8 in de kerk zijn. Rond kwart voor 7 gingen we lopen naar de Sant Marina. In de kerkdienst kregen we gelukkig headphones om de kerkdienst in het Engels te horen. De dienst duurde ongeveer een uurtje. Daarna gaf Carlo (onze contactpersoon van de organisatie) ons een rondleiding in de kerk. Hij stelde ons ook voor aan een Nederlandse priester in opleiding. Hij vertaalde voor ons wat dingen en legde wat uit. We liepen in het donker terug naar huis en we bedachten dat we zin hadden in pizza. De groep liep alvast naar huis en Matthijs R., Dara en Monique haalde de Pizza. Rond 11 uur was het tijd om te gaan slapen. Nu (08.54) zitten we in de tuin dit stukje te typen. Na het ontbijt gaan we stille tijd doen en daarna gaan we de stad verkennen.
Groetjes,
Vanya en Elise

• 10 Juli 2016 - 18:37

Willeke:

Leuk om te lezen meiden! Veel plezier daar! Groetjes, Willeke

• 10 Juli 2016 - 18:52

Karlan:

Ha lieve mensen, heerlijk om even wat te lezen! Mooie berichten.
    Groetjes, karlan

• 10 Juli 2016 - 19:20

Opa Hans En Oma Gepke:

Fijn om zo op de hoogte te blijven! Leuke foto's! Veel plezier met elkaar en groet Dieke van ons

• 10 Juli 2016 - 20:01

Hanneke:

Goed om wat van jullie te lezen ! Geniet daar maar. We zijn benieuwd naar de ervaringen met de vluchtelingen. Hartelijke groet, Gerard en Hanneke

• 10 Juli 2016 - 20:09

Anke En Else:

Leuk wat van jullie te horen en foto's te zien! Fijne tijd verder! Groetjes Anke en Else

• 10 Juli 2016 - 20:13

Wim:

Mooie foto's, mooi plekje

• 10 Juli 2016 - 20:34

Geert Douwe&Dineke:

Fijn om te horen dat jullie een voorspoedige reis hebben gehad. Fijne dagen!

• 10 Juli 2016 - 21:29

Opa En Oma Rop:

Leuk verhaal, ga zo door!
    Wat een mooie plek, veel plezier met elkaar!

• 11 Juli 2016 - 08:34

Leuk om te lezen!!

• 11 Juli 2016 - 09:25

Nienke (zusje Van Elise Haalstra):

Hoi allemaal.
    Coole klooster tuin met veel bomen ook.
    Is het er warm?
    Was de pizza lekker?
    Veel plezier vandaag.
    Groetjes nienke haalstra

• 12 Juli 2016 - 08:22

Opa Albert En Oma Annet Meissner:

leuk om zo met jullie mee te leven

geniet maar met elkaar van Rome

• 12 Juli 2016 - 09:40

Albert Balk:

Leuk om van jullie te horen. Geniet van deze bijzondere week.

• 12 Juli 2016 - 13:05

Nel Slotman:

Verslag nu pas gelezen,dank voor het delen van jullie belevenissen. Wij volgen jullie per iPad.

• 12 Juli 2016 - 15:08

Judith Westerink Moeder Van Dieke:

Wat duren de dagen lang in Rome! Komt zeker doordat er geen wifi is ;-)

• 12 Juli 2016 - 19:14

Gisella Van Der Torren:

Leuk verslag, ben benieuwd naar het vervolg;)

• 13 Juli 2016 - 11:28

Sita Roffel Moeder Van Matthijs:

Leuk om iets te horen ! Succes allemaal !

• 13 Juli 2016 - 20:22

Bendiks:

Was benieuwd of dag 2 al is aangebroken.

Verslag uit: Italië, Rome

18 Juli 2016

Dag 5 en 6!

16 Juli 2016

Blog 5, geen dag, wel indrukken.

16 Juli 2016

Dag 4 (van een halve groep)

14 Juli 2016

Dag 3!

14 Juli 2016

Dag 2!

Wij zijn een groep enthousiaste jongeren uit de omgeving Wageningen. Het idee is ontstaan om in de zomer op reis te gaan met een groep jongeren om iets te betekenen voor medemensen die het minder goed hebben dan wij. We gaan naar Rome om vluchtelingen te helpen. Wij verblijven daar dan in een klooster. Vanuit het klooster gaan we dan elke dag naar een asielzoekerscentrum om daar te helpen met eten te koken, kleren uit te delen, en te kijken of we iets kunnen doen voor de mensen daar. Groetjes, de jongeren die deze zomer graag naar Rome op reis willen om vluchtelingen te helpen :)

Actief sinds 17 Juni 2016